Znaki Wiki
Advertisement

Michał Trela - główna postać serialu Znaki. Jest on nowy komendantem policji w Sowich Dołach, który samotnie wychowuje swoją córkę, ponieważ się rozwiódł. Wcześniej pracował w Krakowie, gdzie był członkiem pionu dochodzeniowego. Trela dawniej miał problemy z alkoholem. W pracy działa instynktownie, bywa porywczy. Nie zależy mu na sympatii otoczenia, nie przestrzega konwenansów, chce jak najlepiej wywiązywać się z powierzanych mu zadań. Jego postawa się zmienia, gdy przyjdzie mu pracować z aspirant Adrianną Nieradką.

Charakter[]

Po zachowaniu jego z córką w pierwszym sezonie, dowiadujemy się, że Michał miał dawniej problemy z alkoholem, jednak z pomocą swojej córki przestał pić. Jest spokojny i twardo stąpa po ziemi, ale w pracy działa instynktownie. Nie zależy mu na sympatii otoczenia, nie przestrzega konwenansów, chce jak najlepiej wywiązywać się z powierzanych mu zadań. Sowie Doły początkowo wydają mu się zwykłym, niczym niewyróżniającym się miasteczkiem w Polsce. Jest w miasteczku nowy, miejscowi traktują go z nieufnością i często porównują go z poprzednim komendantem. Chce pokazać, że nie cofnie się przed niczym, aby rozwiązać ponurą zagadkę sprzed lat. Trela mieszka z córką w gospodarstwie agroturystycznym prowadzonym przez aspirant Adę Nieradkę, z którą na co dzień pracuje na komendzie. Razem prowadzą śledztwo w sprawie popełnionych w Sowich Dołach zabójstw. Z biegiem czasu rodzi się między nimi przyjaźń i bliskość. Jako policjant stara się nie mieszać życia prywatnego z pracą i nie lubi kiedy jego córka miesza się w sprawy policji.

Historia[]

Michał wraz ze swoją córka Niną mieszkał dawniej w Krakowie. Do miasteczka Sowie Doły w Górach Sowich przyjechał, ponieważ miał objąć stanowisko komendanta miejscowego Komisariatu Policji. Razem z nastoletnią córką zatrzymał się w gospodarstwie agroturystycznym prowadzonym przez aspirant Adriannę Nieradkę i jej męża Błażeja. Policjant poznał kilku mieszkańców Sowich Dołów. Jego niepokój wzbudził Jonasz. Komendant poznał też Zofię Bławatską, która opowiedziała mu o tajemniczym zabójstwie jej córki Laury. Do dramatycznego zdarzenia doszło 10 lat wcześniej, a mordercy nigdy nie znaleziono. Zmęczony Trela wrócił do mieszkania, gdzie zauważył męża Ady uprawiającego seks z Patrycją. Kiedy jego córka powróciła do domu, myślała że jej ojciec powrócił do dawnego nałogu alkoholowego.

Na leśnej polanie niedaleko kamieniołomu zostało odnalezione ciało Patrycji, najlepszej przyjaciółki Ady. Na miejscu poznaje Targosza, właściciela firmy, w której pracowała Patrycja, który ma zamiar wydobycia z kopalni melafiru. Sposób dokonania morderstwa bardzo przypominał sprawę Laury sprzed 10 lat. Na pogrzebie miejscowego proboszcza Trela spotkał się z Targoszem.

Advertisement