Znaki Wiki
Advertisement

Andrzej Konopka – polski aktor, który wcielił się w rolę Michała Treli w serialu Znaki. Znany jest z ról w filmach Wataha (2014), Nie rób scen (2015) i Córki dancingu (2015). Urodził się w 1969 roku w Polsce.

Biografia[]

Konopka wychował się w Wyśmierzycach, gdzie uczęszczał do szkoły podstawowej. Następnie ukończył I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Radomiu. Po zdaniu matury, rozpoczął naukę w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Po tych studiach ukończył Studium Nauczycielskie w Radomiu. Przez rok pracował jako nauczyciel wychowania-fizycznego. Następnie zatrudnił się jako montażysta w Teatrze Nowym kierowanym przez Adama Hanuszkiewicza. Rok później dostał się na Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Przeniósł się do Krakowa, gdyż dostał się na tamtejszą uczelnię. Jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Po studiach rozpoczął pracę w Teatrze Słowackiego w Krakowie. Po paru latach zamieszkał w Warszawie, gdzie założył rodzinę.

Dzięki castingowi stacji telewizyjnej AXN, Andrzej Konopka otrzymał możliwość wcielenia się w postać Michała Treli.

Filmografia[]

  • Dom pod Dwoma Orłami jako Jan Liski
  • Chrzciny jako Priest
  • Żywioły Saszy jako Drugi
  • Chłopi jako Mayor Piotr
  • Erotica 2022
  • 25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy jako komisarz Toloczko
  • Polot jako Stanisław Pacak
  • Znaki jako komisarz Michał Trela
  • Motyw jako Maks Porebski
  • Wataha jako Krzysztof Doktor Starowicz
  • Pisarze. Serial na krótko
  • Solid Gold jako Nogaj
  • Żelazny most jako Mikolaj
  • Me Voy
  • 1983 jako Dominik Sami Samolczyk
  • Nielegalni jako Czerstwy
  • Zwykłe losy Zofii
  • Kler
  • Ukołysz mnie jako Dr. Dąbrowski
  • Atlas zła
  • Nina jako Wojtek
Advertisement